انواع در و پنجره های دو جداره upvc | مقایسه انواع پنجره های دوجداره در ایران

 انواع در و پنجره های دو جداره upvc ، پی وی سی که کوتاه شده واژه poly vinyl chloride است که یک ترمو پلاست مدرن است که از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام تشکیل شده است.
پروفیل یو پی وی سی ازمواد مختلف زیر تشکیل شده است:
• بهبود دهنده مقاومت در برابر ضربه (impact modifier)
که این ماده موجب بالا رفتن مقاومت پروفیل در برابر ضربه و فشار می شود.
• پایدار کننده های حرارتی و تابشی(stabilizer)
تثبیت کننده ها که باعث افزایش مقاومت پروفیل در برابر حرارت شده و ازتغییر رنگ آن در برابر نور خورشید جلوگیری می کند.
• پر کننده ها( filler)
این ماده باعث سختی سطح پروفیل می شود.
• روان کننده ها (lubricants)
این ماده باعث ایجاد سطح صاف و شفاف می شود.
• رنگ دانه سفید(titan)
دی اکسیدتیتانیوم که باعث افزایش شفافیت پروفیل می شود.
در ایران اولین بار در اواخر دهه ۵۰ واحد تولید پروفیل و ساخت درب وپنجرهupvc حد فاصل شهرستان های -بندرانزلی و رشت احداث گردید و با این که در سال های بعد واحدهای تولیدی دیگری در این زمینه احداث گردیده است. لیکن به دلایل مختلف واحدهای موجود از تکنولوژی کنونی بر خوردار نبوده و حجم عمده پروفیل مصرفی واحدهای مونتاژ از منابع خارجی تامین میگردد. امروزه در کشورهای اروپائی بیش از ۷۵% سهم بازار درب وپنجره متعلق به پنجره های upvc می باشد به طوری که به عنوان مثال در سال ۱۹۹۷ حدود ۸۴ میلیون پنجره upvc در اروپا فروخته شده است .

انواع در و پنجره های دو جداره upvc

فواید و مزایای در و پنجره های upvc

۱٫ کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی مصرف سوخت
۲٫ کاهش ۳۰ الی ۳۵ دسی بل آلودگی صوتی
۳٫ مقاوم در برابر رطوبت
۴٫ مقاوم در برابر گرد و غبار
۵٫ مقاوم در برابر مواد شیمیایی
۶٫ مقاوم در برابر انبساط وانقباض
۷٫ مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
۸٫ دارای رنگ ثابت تنوع رنگ و بدون نیاز به رنگ‌آمیزی
۹٫ قابل شستشو با مواد پاک‌کننده و معمولی
۱۰٫ سازگار با شرایط مختلف جوی
۱۱٫ ضدسرقت
۱۲٫ ضد اشتعال و بدون شعله در هنگام آتش‌سوزی
۱۳٫ وزن بسیارکم
۱۴٫ دوستدار محیط زیست صد درصد قابل بازیافت
۱۵٫ نصب سریع

مقایسه upvc با متریال های دیگر از نظر کیفیت، نصب، ساخت و تولید

۱- پنجره‌های چوبی: چوب، سرما وگرما راعبور نمی‌دهد. اما خاصیت شکنندگی و سوراخ شدن دارد. بنابراین درطول زمان بخصوص درقسمت‌های خارجی، ترک خورده و می‌شکند.
۲- پنجره‌های آلومینیومی: پنجره های آلومینیومی دارای عمر بیشتری نسبت به چوب بوده و سبک‌تر و نازک‌تر است و حمل و نصب ساده‌تری دارد. اما عایق نبوده و درنتیجه گرما را هدر داده، سرما را به داخل راه داده و عرق می‌کند.
آلومینیوم یک فلز بوده و در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی، آسیب‌پذیر است و به مرور زمان، آسیب‌پذیرتر می‌شود.
تورفتگی و خراش‌خوردگی آلومینیوم قابل تعمیر نبوده و باید کلاً تعویض گردد. گوشه‌های درها وپنجره‌های آلومینیومی بصورت مکانیکی به یکدیگر متصل می‌شوند که باعث آسیب‌پذیری آن دربرابر تغییر شکل خواهد بود.
۳- پنجره های upvc: پنجره‌های upvc از ماده سخت و محکم pvc ساخته شده است. شکل چند محفظه‌ای آن باعث می‌شود در مقابل هدر رفتن گرما و سرما و تعریق مقاوم باشد، زمانی که در برابر گرما و سرمای خیلی زیاد قرار می‌گیرد تغییر شکل نمی‌دهد. هسته فلزی آن، تضمین می‌کند که فرم و پایداری خود را حفظ نماید. گوشه‌های در و پنجره‌های upvc بصورت مکانیکی به هم متصل نمی‌شوند، بلکه به یکدیگر جوش داده می‌شوند که باعث می‌گردد در یا پنجره، بصورت یک قالب بهم پیوسته و یک تکه باشد.
نکات بهینه سازی مصرف انرژی و نقش upvc در کاهش مصرف
با توجه به اعلام تحقیقات سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در ایران در حدود ۴۵% از اتلاف انرژی از طریق پنجره های صورت می گیرد. در این خصوص بخش ساختمان با داشتن سهم حدودا ۳۵ درصدی در مصرف انرژی یکی از صنایعی است که سهم بالایی را در این زمینه به خود اختصاص داده است. در صورتی که در زمستان به قاب پنجره و شیشه آن دست بزنید خواهید دید که سرد است و این دلیل تبادل حرارتی بین قاب پنجره و شیشه با فضای بیرون است.برای رفع این مشکل با استفاده از پنجره upvc و شیشه دو جداره تبادل حرارتی از طریق پنجره به حداقل ممکن خواهد رسید.تعداد جداره های شیشه، وجود گاز خنثی در جدار میانی آنها و نحوه مونتاژ شیشه و پنجره دوجداره در میزان عایق حرارتی آن موثر است.ایجاد محیطی آرام با پنجره های دو یا سه جداره یو پی وی سی میزان آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ ۸۰-۷۵ دسی بل و در شهرهای کوچک ۵۵ دسی بل می باشد.وجود کانال های خالی در میان پروفیلهای upvc علاوه بر سبک تر کردن وزن باعث می گردد پروفیل پنجره عایق بهتری باشد و از انتقال صداهای محیط خارج به فضای داخلی جلوگیری نماید.با استفاده از شیشه های دوجداره و سه جداره در پنجره های upvc و استفاده از چندین درزگیر لاستیکی در ساختار پیچیده پروفیل، پنجره های مزبور علاوه برعایق حرارتی، عایق صوتی بسیار خوبی نیز می¬شوند و مانع از تبادل صوتی محیط داخل به بیرون و انتقال آلودگی های صوتی محیط بیرون به داخل خواهند شد.

اجزای تشکیل دهنده دروپنجره upvc

۱٫ پروفیل قاب (فریم)
۲٫ پروفیل بازشو (سش)
۳٫ پروفیل گالوانیزه(تقویتی)
۴٫ فاصله دهند بین شیشه(زیر شیشه)
۵٫ شیشه دوجداره
۶٫ یراق آلات
۷٫ زهوار
۸٫ نوار درزبندی(گسکت)
انواع بازشو
• پنجره
o تک حالته
o دوحالته
o کلنگی(بالا بازشو)
o دو لنگه فرانسوی
o فولکس واگنی
o کشویی
o آکاردئونی
• درب
o تک حالته
o سوئیچی
o سوئیچی لولا تنظیمی
o دو لنگه فرانسوی
o آکاردئونی
o کشویی
o فولکس واگنی
o بالکنی
o سرویس بهداشتی


پنجره آکاردئونی

پنجره آکاردئونی

هنگامی که نیاز به باز شدن تمامی فضا داریم، می توانیم از درب و پنجره دوجداره آکاردئونی Upvc استفاده کنیم این نوع بازشو بدلیل کم جا بودن هنگام باز شدن، بهتر است در عرض های بالاتر از ۲ متر استفاده شود. درب و پنجره دوجداره آکاردئونی بطور معمول در فضاهایی که رابط بین فضای داخلی و فضای بیرونی مانند تراس و بالکن ویلاها و همچنین ترکیب دو فضا (برای حذف مانع و ایجاد فضای بیشتر ) استفاده می شود.
در واقع پنجره دوجداره آکاردئونی Upvc همانند دیواری عایق است که در هر لحظه امکان جابجایی و کنار رفتن را دارد.

مکانیزم باز و بسته شدن درب و پنجره آکاردئونی

لنگه های بازشو به صورت تاشو در کنار یکدیگر جمع می شوند. با توجه به نوع طراحی آن ممکن است نحوه باز شدن پنجره آکاردئونی تغییر کند. به طور مثال در این شکل درب آکاردئونی با ۵ لنگه مشاهده می کنید. ابتدا لنگه اول در سمت راست به صورت لولایی باز می شود. سپس مابقی لنگه ها به صورت تاشو به کناره حرکت می کنند.

پنجره تک حالته

بازشو اين نوع از پنجره، روی يك محور به صورت افقی می باشد. اين نوع پنجره دارای ويژگی های زير می باشد:
الف)پایین بودن قيمت نسبت به بقيه بازشو ها
ب)تغيير جهت بازشو از راست به چپ و يا از چپ به راست با كمترين زمان و قيمت و همچنین اجرا در محل
ج)تعويض راحت لولا ها و يراق آلات درصورت نياز
د) تعویض پنجره های قدیمی با حفظ فرم قبلی کلاسیک آن بدلیل اینکه پنجره های قدیمی عموماً با بازشوی تک حالته می باشد و در بعضی از ساختمان ها بنا به دلایلی اجازه تغییر حالت بازشو ها را نمی دهند. در این موارد، پنجره یو پی وی سی تک حالته گزینه مناسبی است. چرا که این مدل، همان مدل بازشوی کلاسیک پنجره ها می باشد.

پنجره ثابت (بدون بازشو)

این نوع از پنجره پایه اصلی در انواع طرح های ترکیبی به شمار می آید.
پنجره ثابت از پر کاربردترین و مناسب ترین نوع اجزاء پنجره های دو جداره می باشد که چون ثابت است در آن از یراق آلات استفاده نمی شود و در مقایسه با دیگر انواع پنجره های دو جداره در کاهش آلودگی صوتی تاثیر زیادی دارد. از دیگر مزایای پنجره ثابت این است که بهترین میزان دید را بدون مزاحمت فریم برای شخص ایجاد میکند.همچنین به خاطر فیکس بودن، عایقی در برابر گرد و خاک، سرما و گرما است.این مدل پنجره دو جداره را می توان از پر مصرف ترین نوع پنجره دو جداره نام برد زیرا در تمامی مدل های ترکیبی استفاده می گردد و به دلیل ثابت بودن آن در نواحی نورگیر به صورت دیواره نیز کار برد دارد.

نقش پنجره يو پی وی سی ثابت در پوشش های سقفی

از دیگر موارد استفاده از پنجره های ثابت در پوشش سقفهای آلاچیق و مناطقی که می خواهیم در عین داشتن عایق رطوبت و گرما از نور کامل نیز بهره ببریم می باشد که بهترین گزینه در این موارد بی شک پنجره های یو پی وی سی میباشد . بیشترین سهم را پنجره یو پی وی سی ثابت دارد.

استفاده از پنجره های یو پی وی سی در نقش پارتیشن اداری

متریال یو پی وی سی در پروفیل های تشکیل دهنده پنجره دو جداره upvc را می توان در نقش پارتیشن اداری و یا پارتیشن مسکونی نیز بکار گرفت. این متریال قابلیت ایجاد یک دیوایدر را به عنوان پارتیشن کاملا دارا بوده و می تواند کاملا قابلیت پنجره دو جداره upvc را در محصول پارتیشن داشته باشد . یکی از مزایای این انتخاب توان ایجاد همسانی در متریال و فرم بین پنجره های محیط، دیوایدار ها و پارتیشن میباشد. بطور مثال در تصاویر پایین متریال پنجره دو جداره یو پی وی سی از طرح چوب لمینیت می باشد و این طرح در قاب های پنجره های این پروژه بکار گرفته شده است.

استفاده از پارتیشن های upvc همسان در محیط

بدین ترتیب بیننده در مشاهده این تطابق احساس خوبی می نماید. بد نیست بدانیم که بیشتر پدیده ها و سازه ها و بطور کلی هر آنچه که ما می پنداریم زیباست. بر این اساس است که چشم و مغز برای تحلیل و تطبیق آنها انرژی کمتری مصرف نموده و کمتر دچار چالش می شود. چرا که زمانی که چشم یک جزیی را با متریال و رنگ و فرم خاصی می بیند، راحت تر آنست که جزء مشابه و هم خانواده را نیز مجددا با همان متریال و رنگ مشاهده نماید در این صورت مغز و خود بیننده حال خوبی پیدا کرده و از محیط آرامش میگیرد که نهایتا ما چون احساس خوبی پیدا میکنیم، اذعان به زیبایی و هارمونی آن محیط مینماییم. البته این یکی از اصول زیبایی شناختی محسوب می گردد . تمامی استانداردهای زیبایی در این اصل خلاصه نمی شود . در تصویر پایین می بینید که همسانی پنجره های دو جداره یو پی وی سی در کنار پارتیشن های همسان از جنس یو پی وی سی چه تاثیر مثبتی به بیننده القاء مینماید. ما بایستی به یاد داشته باشیم که چشم بطور نا خود آگاه اجزای مشابه را همواره در کنار یکدیگر قرار می دهد. حتی اگر این اجزا در طبقات دور از یکدیگر باشند .

پارتیشن بندی با پنجره دوجداره

در تصویر بالا پارتیشن دو جداره یو پی وی سی، در ساختار و تقسیم بندی ساده ای بکار گرفته شده است که می توانست به طرز زیباتری از آن بهره گرفت. تقسیمات پارتیشن بندی در استفاده از متریال پنجره یو پی وی سی میبایست طوری صورت گیرد که تداعی کاراکتر پارتیشن را دهد، نه بصورتی که انگاری پنجره های دست دوم جای دیگری را بکار گرفته ایم و این امر در زیبایی محیط و القای مشخصات پارتیشن یو پی وی سی بسیار مهم است. شاید می توان با کمی دقت و وسواس در طراحی اولیه کار بهتری ارائه داد به هر تقدیر طراحی بخش مهمی از معماری بوده و هیچ سازه و پروژه ای معماری هر چند کوچک ، نمی تواند بدون طراحی دقیق و مطالعه بر روی طرح مورد نظر مطلوب و بهینه ارائه شود .

 

انواع در و پنجره های دو جداره upvc

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%DB%8C%D9%88%D9%BE%DB%8C%E2%80%8C%D9%88%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%DB%8C#%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C_%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%DB%8C%D9%88%D9%BE%DB%8C%E2%80%8C%D9%88%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%DB%8C

فرم ها و رنگ های متنوع پنجره های upvc در پارتیشن بندی

در انتخاب فرم ها و رنگ پنجره های upvc دقت در سایر اجزای دکوراسیون و معماری ما را به انتخابی مطمئن و بهینه می رساند .نبایستی به پنجره به عنوان جزء فرعی، جانبی و خنثی نگاه کرد. باید بیاد داشته باشیم که پنجره جزء اصلی کاربردی و دکورتیو هر بنایی می باشد و شاید در تقسیم بندی کلی یکی از اجزایی است که در خط دید اجباری قرار گرفته و بیننده در دو تا سه نگاه به پیرامون خود به دنبال پنجره می گردد. البته این مسئله شاید از ذهن ها دور شده است . اگر شما وارد یک محیط جدید شوید بی آنکه خود بخواهید بطور ناخود آگاه بدنبال پنجره آن می گردید و این از اراده شما خارج است. حال که این آیتم اینقدر مهم است ، لذا بایستی در انتخاب فرمها ،بازشوها و متریال پارتیشن upvc دقت بیشتری کرد .

بازشوها و درب های پنجره یو پی وی سی پارتیشنی

بازشوها و درب های پنجره پارتیشنی یو پی وی سی را میتوان بصورت کشویی نیز استفاده کرد تا حریم کمتری را اشغال کند. این دربهای کشویی در دو حالت کشویی ساده و فولکس واگنی موجود است که کشویی ساده همان مکانیزم درب های کشویی استاندارد کلاسیک را داراست و در حالت فولکس واگنی درب از روی ریل خود جدا شده و بر روی لت ثابت خود قرار می گیرد. البته قیمت یراق آلات درب فولکس واگنی از کشویی ساده بالاتر است . گر چه در بکار گیری پنجره پارتیشن فضاهای داخلی، درب های کشویی ساده و کلاسیک نیز کفایت می کند.

انواع در و پنجره های دو جداره upvc قاب های پنجره های upvc به عنوان جدا کننده استخر ها

استفاده از قاب های پنجره یو پی وی سی به عنوان جدا کننده بین استخرها کاربرد زیادی دارد. بدلیل اینکه این متریال علاوه بر اینکه عایق استاندارد رطوبت می باشد، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر آب بوده و به هیچ وجه دچار فرسودگی و زنگ زدگی در برابر رطوبت نمی گردد و این امر، یو پی وی سی را متریالی ایده آل در این نواحی تبدیل کرده است که در تصویر مقابل مشاهده می شود که این قاب ها تا چه حد علاوه بر کاربری ذکر شده بر زیبایی محل نیز تاثیر دارد.

جدا سازی سالن ها با استفاده از پارتیشن upvc

در استفاده از پارتیشن های یو پی وی سی در داخل بنا برای جداسازی های یک سالن در ابعاد بزرگ نیز کاربرد بسیار خوبی داشته و همانطور که اشاره شد در این محصول ما تمامی قابلیت پنجره دو جداره یو پی وی سی را در پارتیشن خواهیم داشت. البته در فضاهای داخلی می توان از شیشه های تک جداره میل بالا و ضخیم نیز استفاده کرد . بررسی دقیق و توجه به کاربرد مورد نیاز پارتیشن یو پی وی سی، می تواند در انتخاب نوع محصول ما را راهنمایی نماید.

انواع در و پنجره های دو جداره upvc درب بالکنی و سرویسی با پروفیل UPVC درب

یو پی وی سی مورد استفاده در این نوع درب دو جداره و از سش در و یراق آلات سوئیچی و با توجه به علاقه مشتری که تمام (سش)را از شیشه دو جداره و یا مقداری از (سش)با پنل و بقیه با شیشه تهیه می شود. درب سرویسی یو پی وی سی که از اسمش پیداست در دستشویی مورد استفاده قرار می گیرد که در این نوع در یراق آلات سرویسی و (سش)تمام پنل و یا قسمتی از بالای آن شیشه و بقیه یا پنل تهیه می شود.

پنجره كلنگی

محدودیت در بازشو و باز شدن از بالا بهترین مزیت برای پنجره های دوجداره تهویه و سرویس بهداشتی..

سیستم (سش)باز شوی این به صورت یک جهت باز شو حول محور زیرین تعبيه شده كه بصورت استاندارد قابليت تغيير حالت دارد و مزایای خاص خود را داراست كه مي توان به موارد زير اشاره كرد:
الف-قابلیت نصب دو نوع یراق آلات
ب-مورد استفاده در راه پله و نور گیر و حمام و سرویس های بهداشتی
ج-تعویض و نصب سریع
د- قابلیت تغییرجهت (سش) باز شو

حالت بازشو از بالا و محدودیت در مقدار باز شدن دو ویژگی اصلی پنجره Upvc کلنگی است. در واقع این نوع پنجره سرویسی تنها حالت دوم پنجره دوحالته (بازشو ۳۰ درجه از بالا) را اجرا می کند. برخی از پنجره ها تنها برای دسترسی کوتاه و تهویه هوا استفاده می گردد بدین منظور بهینه ترین حالت بازشو برای این نوع پنجره، پنجره دوجداره کلنگی است.

دستگیره پنجره دوجداره کلنگی

دستگیره پنجره دوجداره قدیمی

در این محصول می توان از دستگیره پنجره و یا چفت انگشتی فنری استفاده کرد.
در پنجره هایی که امکان دسترسی به آنها کم است، بهتر است از چفت موشکی یا فنری استفاده شود. مزیت این یراق نسبت به دستگیره، بسته شدن پنجره با فشار لنگه می باشد. با فشردن لنگه ضامن بصورت فنری پایین رفته و چفت می شود.

از دیگر تفاوت های پنجره کلنگی با دستگیره یا بدون دستگیره (چفت انگشتی) وجود اسپانیولت تک حالته و قیمت بالاتر پنجره کلنگی دستگیره دارد است.

نحوه باز کردن کامل پنجره کلنگی

تعویض پنجره فرسوده

باقی ماندن لنگه در حالت باز بوسیله بازوی یراق انجام می گردد. برای مواردی همچون نظافت که نیاز با بازشدن ۱۸۰ یا ۹۰ درجه درب است، می توان با آزاد کردن ضامن کنار بازو، لنگه را کاملا باز کرد. در تصویر زیر بازوی کلنگی (تصویر دوم سمت راست) را مشاهده می کنید.
پنجره کلنگی ارزانترین پنجره دوجداره بازشو محسوب می شود.

پنجره دو جداره کشویی

شاید بارزترین مزیت پنجره های کشویی یا پنجره ریلی یو پی وی سی، نسبت به مدل لولایی این باشد که پنجره کشویی نیاز به حریم بازشوی بسیار کمتری دارد در صورتی که پنجره لولایی به شعاع بازشوی خود نیاز به حریم دارد . البته این مزیت کشویی نسبت به لولایی در تمامی انواع پنجره کشویی صدق میکند ، چرا که مکانیزم بازشوی تمامی پنجره ها ریلی بوده و در محور افقی بصورت خطی باز و بسته می شود.

در نگاه کلی شاید بتوان گفت که مدل کشویی پنجره را میتوان در همه مواردی که مدل لولایی را بتوان بکار گرفت میتوان استفاده کرد ولی بایستی بدانیم بله میتوان پنجره مدل کشویی را در همه موارد بکار گرفت ولی این مدل در تمامی سطوح و قابها کارایی مناسبی نخواهد داشت و لذا پنجره کشویی را برای همه موارد مورد نیاز پیشنهاد نمیکنیم. چرا که بطور کلی پنجره کشویی یو پی وی سی در قابهایی که دارای سطوح تراز هستند کارایی دارند لذا برای پروژه های نوسازی که قاب دارای قاب قدیمی نمیباشد و دارای قاب با سطح تراز است بیشتر توسی می شود و برای موارد بازسازی نیاز به پیش نیازهایی میباشد که در برخی موارد میتوان پنجره کشویی upvc بکار گرفت ولی بسیاری از موارد پنجره های بازسازی بهتر است از پنجره یو پی وی سی کشویی استفاده نشود.

انواع در و پنجره های دو جداره upvc

انواع در و پنجره های دو جداره upvc | توصیه پیش از خرید پنجره کشویی upvc برای پنجره های بازسازی:

حتی المقدور برای بازسازی و در قاب هایی که قاب قبلی پنجره بطور کامل برداشته نشود مدل کشویی توصیه نمیشود چرا که در این موارد قابهای پنجره کشویی را نمیتوان بصورت کامل تراز نمود و نهایتا کاربرد لازم را نخواهد داشت و اگر هم در زمان نصب مشکلی نداشته باشد .احتمال خارج شدن قاب پس از نصب بسیار بالاست .لذا پنجره دو جداره کشویی برای قابهای نوسازی توصیه میکنیم یا برای قابهای بازسازی که قاب پنجره قبلی بصورت کامل از دیوار برداشته شده و بتوان پنجره را در قابی با سطح صاف کار گذاشت.

انواع در و پنجره های دو جداره upvc

انواع در و پنجره های دو جداره upvc | توصیه دقت دربکارگیری پنجره کشویی:

همانطور اشاره شده بطور کلی در بهترین حالت نیز پنجره کشویی نسبت به مدل لولایی دارای منافذ و درزهایی خواهد بود لذا در مواردی که سیرکولاسیون محیط را در حد بالا میخواهید این مدل توصیه نمیشود و بهتر است از پنجر لولایی استفاده شود چرا که این پنجره بصورت کشویی بسته شده و حالت وکیومی که در مدلهای لولایی مشاهده میشود را نمیتوان در مدل کشویی تامین کرد .البته این مورد را با تولید و اجرای دقیق میتوان به حداقل رسانید ولی در مقایسه با مدل لولایی برای وکیوم مدل لولایی کارکرد بهتری دارد.
پرهیز از بکار گیری دو قاب متحرک پنجره کشویی بروی یکدیگر:
در طراحی پنجره های کشویی از استقرار دوقاب کشویی بروی یگدیگر بایستی پرهیز کرد چرا که قاب فوقانی در مرور زمان با فشار بروی قاب زیرین موجب میگردد تا پنجره زیرین دچار فشار و آسیب شده و راحتی بازشوی خود را از دست دهد.

هشدار برای استفاده از گالوانیزه داخل پروفیل مناسب در پنجره UPVCکشویی:

در برخی موارد تعداد معدودی از تولید کنندگان نابلد برای برخی لنگه های پنجره کشویی یو پی وی سی ازگالوانیزه داخل پروفیل استفاده نمیکنند که این امر بسیار خطر ساز بوده و علاوه بر پایین آوردن عمر پنجره این قابها با وقوع بادهای معمولی نیز میتواند از جای خود بیرون آمده و ایجاد خطر نماید لذا حتما از استفاده گالوانیزه مناسب داخل کلیه پروفیلهای قابهای متحرک و ثابت در پنجره های UPVC کشویی اطمینان حاصل نمایید.

انواع در و پنجره های دو جداره upvc یراق آلات پنجره دوجداره کشویی یا ریلی

اسپانیولیت پنجره کشویی یو پی وی سی یا ریلی این یراق برای قابهای پنجره با ارتفاع متفاوت تولید شده است و شاید بتوان اصلی ترین جزء یراق کشویی نام برد که حتما بایستی اسپانیولیت مخصوص ارتفاع مورد نظر استفاده شود تا قاب بازشو در دراز مدت دچار مشکل نگردد . شرکتها و کشور های مختلفی اسپانیولیت را تولید میکنند مانند آلمان ژاپن چین و ترکیه ..که برای یک محصول مرغوب یراق ترکیه ای پیشنهاد میشود که هم از نظر کیفیت مناسب است هم قیمت نسبتا مناسبی دارد .

غلتک کشویی:

این قطعه نیز به نوبه ی خود دارای اهمیت میباشد و بنابر میزان بار وزنی که بایستی تحمل کند ، دارای مدلهای مختلفی میباشد که تنوعی از نظر نوع و جنس غلتک، برنجی یا پلاستیکی و یا تک ریل یا جفت ریل انواع مختلفی دارد انتخاب یراق مرغوب در پنجره کشویی بسیار مهم بوده و میزان زیادی از کیفیت را تضمین مینماید.

زاماک کشویی:

قطعه ای ازآلیاژالومینیم و مس برای کیپ کردن و قفل کردن قابها استفاده میشود . بیاد داشته باشیم برای بالا بردن کیفیت محصول پنجره upvc بایستی از با کیفیت ترین متریال استفاده شود. بعضی از این موارد مانند زاماک به دلیل کوچک بودن از نگاه برخی تولید کنندگان کم اهمیت شمرده میشود حال آنکه این قطعه و هر قطعه از پنجره یو پی وی سی دارای اهمیت خاص خود بوده و کیفیت هر جزئ، کیفیت کلی محصول را تعیین می نماید .

انواع در و پنجره های دو جداره upvc پنجره دوجداره محوری

انواع در و پنجره های دو جداره upvc

پنجره محوری یا چرخشی از انواع حالات بازشو پنجره دوجداره ست که گزینه مناسبی برای بازشوی بزرگ تک لنگه می باشد

پنجره دوجداره محوری

یکی از انواع حالات بازشوی پنجره دوجداره، پنجره محوری Upvc است.
چرخیدن لنگه بازشو حول یک محور مهم ترین مزیت پنجره محوری است. سیستم پنجره دوجداره محوری جزء یراق آلات خاص است که در ابعاد و لنگه های بازشوی بزرگ کاربرد دارد. با باز کردن کردن دستگیره که در زیر لنگه قرار دارد،

پنجره محوری در یک جهت حول یک محور حرکت می کند و می توان زاویه آنرا تنظیم کرد. محور گردش پنجره دوجداره محوری Upvc بصورت ۱۸۰ درجه است.
از جمله برندهای مطرح یراق آلات پنجره محوری می توان یراق آلمانی هاوتاو HAUTAU سری ترنادو TORNADO را نام برد. به غیر از سیستم یراق آلات متفاوت ، پروفیل Upvc این پنجره نیز با پروفیل دیگر پنجره ها تفاوت دارد.

رگلاژ پنجره های دوجداره UPVC ورامین قرچک پیشوا

تعمیر درب و پنجره UPVC

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *